Leczenie zaburzeń odżywiania

Zaburzenia odżywiania - Bulimia - Kompulsywne Objadanie - Ortoreksja - Leczenie Zaburzeń Odżywiania - Prywatny Ośrodek Terapii Uzależnień w DługołęceZaburzenia odżywiania są powodem cierpienia tysięcy osób na całym świecie. Najczęściej zapadają na nie kobiety, jednak problemy z odżywianiem diagnozuje się również u mężczyzn. Zazwyczaj początek choroby ma miejsce w wieku młodzieńczym, choć coraz częściej chorują również dzieci.

Zaburzenia odżywiania są specyficzną chorobą, charakteryzujacą się zaburzeniem nawyków związanych z przyjmowaniem i ograniczaniem jedzenia. Jak każde uzależnienie, choroba związana z zaburzeniem odżywiania doprowadza do cierpienia. Trwanie w chorobie może prędzej, czy później doprowadzić do pojawienia się niebezpiecznych dla zdrowia i życia powikłań, dlatego nie należy lekceważyć objawów żadnej z chorób z grupy zaburzeń odżywiania.

W Ośrodku Terapii Uzależnień “Droga Powrotna” w Długołęce pod Wrocławiem, pomagamy odzyskać zdrowie osobom cierpiącym z powodu zaburzeń odżywiania. Terapia odbywa się w nurcie poznawczo-behawioralnym. Według licznych badań, nurt poznawczo-behawioralny jest jednym z bardziej skutecznych w leczeniu zaburzeń odżywiania. W trakcie terapii pracujemy z pacjentami nad zmianą przekonań i zachowań dotyczących jedzenia. Po uzyskaniu zmiany w nawykach, rozpoczynamy pracę nad innymi problemami, które moga mieć wpływ na podtrzymywanie zaburzeń odżywiania. Dbamy o to, żeby pacjent mógł odzyskiwać zdrowie w przyjaznej, bezpiecznej i ciepłej atmosferze.

Pracujemy z pacjentami cierpiącymi z powodu:

• bulimii (bulimia nervosa)
  • napadowego obżarstwa i kompulsywnego objadania się
  • ortoreksji (obsesja zdrowego odżywiania)
  • innych zaburzenia odżywiania się

Oferujemy różne formy leczenia:

• 42 dniowy pobyt w Ośrodku, podczas którego pacjent uczestniczy w terapii indywiduanej oraz grupowej. Program terapii uzupełniony jest treningiem kulinarnym. W zależności od stanu pacjenta, terapia jest rozszerzona dodatkową pracą z dietetykiem.
  • terapia indywidualna

Wielokrotnie, nasi pacjenci mają trudność z określeniem, co faktycznie się z nimi dzieje. Jeśli odżywianie staje się źródłem dyskomfortu w życiu, warto zwrócić się do specjalisty, aby sprawdzić, czy warto podjąć się leczenia zaburzeń odżywiania.

Zapraszamy do umówienia się na konsultację w Ośrodku Terapii Uzależnień “Droga Powrotna” w Długołęce, podczas, której porozmawiamy o problemie, z którym aktualnie Państwo się zmagają.

Z każdego, nawet najtrudniejszego miejsca swojego życia, można odnaleźć Drogę Powrotną, drogę do zdrowia i prawdziwego siebie.

Umów się na konsultację, nie pozwól, żeby choroba sprawowała nad Tobą kontrolę.