Leczenie alkoholizmu

Alkoholizm - Uzależnienie Od Alkoholu - Leczenie Alkoholizmu - Ośrodek Terapii Uzależnień w Długołęce

Ośrodek Terapii Uzależnień „Droga Powrotna” w Długołęce, oferuje kompleksową pomoc w leczeniu alkoholizmu. Program leczenia obejmuje 28 dni terapii grupowej oraz indywidualnej. Każdy pacjent jest objęty programem dostosowanym do własnych problemów i potrzeb. Dzięki temu, poza zdobywaniem wiedzy i umiejętności niezbędnych do radzenia sobie z chorobą, nasi pacjenci pracują nad problemami współistniejącymi z uzależnieniem, co jeszcze bardziej zwiększa ich szanse na powrót do zdrowia i odzyskiwanie radości z życia. Podczas pobytu , pacjenci mają zagwarantowane wsparcie zespołu psychologów, psychoterapeutów, lekarza psychiatry oraz opiekę pielęgniarską.

Układajac program terapii, braliśmy pod uwagę największe trudności z jakimi zmagają się osoby uzależnione od alkoholu. W trakcie terapii grupowej, indywidualnej oraz pracy własnej, pacjenci będą zdobywać wiedzę i umiejętności, które pozwolą im rozpoznawać i radzić sobie z głodem alkoholowym. Będą uczyć się dostrzegać mechanizmy rządzące ich chorobą. Wiele uwagi poświęcamy emocjonalności w chorobie alkoholowej, ponieważ zrozumienie emocji i umiejętność rozpoznawania ich, odgrywa istotną rolę w radzeniu sobie z mechanizmami uzależnienia i głodem alkoholowym. Zależy nam na tym, by nasi pacjenci, poza zdobyciem wiedzy o swojej chorbie i jej wpływie na własne życie, nauczyli się rozpoznawać czynniki zagrażające i utrudniające im ich zdrowienie. Program terapeutyczny, obejmuje również sesje rodzinne, których celem jest pomoc członkom rodziny chorego, w zrozumieniu istoty jego choroby.

Tylko w trzeźwości masz szansę odzyskać radość życia i dostrzec jego wartość, przede wszystkim jednak, masz szansę poznać prawdziwego Siebie – wolnego od nałogu.

Cały program leczenia alkoholizmu we Wrocławiu ma na celu zmotywować i nauczyć naszych pacjentów życia w trzeźwości i dbania o własne zdrowie.

Alkoholizm

Pomimo, że prawie każdy z nas słyszał o alkoholizmie, to jednak nie wszyscy wiedzą, jakie dokładnie objawy kryją się za tą chorobą.

Poniżej przedstawiamy listę zachowań charakterystycznych dla uzależnienia od alkoholu, występowanie choć trzech spośród nich, w ciągu ostatniego roku, oznacza, że warto rozważyć poszukiwanie specjalistycznej pomocy, alkoholizm jest bowiem chorobą postępującą, nieleczony jest także chorobą śmiertelną.

• Silne pragnienie przyjmowania substancji albo poczucie przymusu jej przyjmowania: osoba chora pomimo składania sobie lub innym obietnic o zaprzestaniu picia, ma problem z powstrzymaniem się przed sięgnięciem po alkohol. Należy pamiętać, że wbrew temu, jak sądzi wiele osób, nie wynika to ze złej lub słabej woli. Jest to jeden z charakterystycznych objawów tej choroby, bardziej znane może być określenie głód alkoholowy, który może objawiać się rozdrażnieniem, obniżeniem nastroju, zmianami w zachowaniu, objawami fizycznymi w tym stanie, chory zaczyna mieć poczucie, że nie da rady wytrzymać bez alkoholu, bardzo często jego myśli zaczynają się koncentrować wokół picia.
  • Trudności z kontrolą lub jej utrata: po spożyciu pierwszej dawki alkoholu, chory nie może powstrzymać się przed kolejną dawką, często wpada w tak zwane ciągi, które mogą trwać wiele tygodni, chory nie jest w stanie sam zaprzestać picia. Ciągi niejednokrotnie doprowadzają organizm chorego do wycieńczenia.
  • Objawy odstawienne, zespół abstynencyjny: w zespole abstynencyjnym można zaobserwować szereg nieprzyjemnych dolegliwości fizycznych (drżenie, potliwosć, mdłości i wymioty, skurcze mięśni, zaburzenia snu, dreszcze, niekiedy nibezpieczne dla życia powikłania w postaci majaczenia, drgawek) i psychicznych (drażliwość, niepoój, lęk) związanych z przerwaniem ciągu lub zmniejszeniem ilości spożywanego alkoholu.
  • Zwiększenie i później zmniejszenie tolerancji alkoholu: reakcja organizmu na przyjmowane dawki alkoholu ulega zmianie, początkowo tolerancja się zwiększa, co oznacza, że organizm “potrzebuje” większej dawki alkoholu, aby odczuć skutki jego działania. Dawniej, pierwsze doznania po spożyciu alkoholu, występowały po jednym kieliszku, później, na skutek zwiększonej tolerancji, potrzeba było już np. 4 kieliszków, żeby doznania te się pojawiły. Pamiętajmy tym, że alkoholizm jest chorobą postępującą, z czasem jej trwania zaczyna się zmniejszać tolerancja alkoholu, co oznacza, że niewielkie dawki powodują stan upojenia. Nie znaczy to jednak, że chory zdrowieje, a to, że choroba sieje coraz większe spustoszenie w organizmie.
  • Koncentrowanie życia wokół picia alkoholu: na skutek picia, chory zaczyna stopniowo zaniedbywać różne obszary swojego życia. Mogą pojawić się problemy związane z pracą, niekiedy utrzymanie jej staje się niemożlie. Często chorzy zaczynają mieć kłopoty w relacjach z innymi ludźmi, również tymi najbliższymi. Osoby uzależnione, na skutek choroby, zaczynają zaniedbywać dotychczasowe zainteresowania i codzienne obowiązki. Alkohol zaczyna dominować w życiu osoby uzależnionej, dotyczy to również jej myślenia, które zaczyna się koncentrować wokół picia. Często, w trakcie rozmowy można zaobserwować, że osoba mająca problem z piciem, wielokrotnie wspomina o alkoholu (anegdoty, żarty, wspomnienia, namawianie).
  • Picie, pomimo wiedzy o szkodliwych następstwach spożywania alkoholu: długotrwałe picie, prędzej czy później doprowadza do negatywnych konsekwencji, między innymi zdrowotnych (np. problemy z wątrobą, obniżenie nastroju) i społecznych (utrata bliskich osób). Mimo zauważenia przez chorego szkodliwego wpływu picia na jego życie, trudno jest mu przerwać spożywanie alkoholu.

Występowanie mniejszej liczby objawów nie oznacza jednak, że należy bagatelizować podejrzenie problemów związanych z piciem alkoholu. Należy również pamiętać, że zachorować może każdy, choroba ta nie wybiera płci ani wieku.

Choć alkoholizm jest chorobą chroniczną, nie oznacza to wyroku na życie. Podjęcie leczenia, niezależnie od fazy choroby, daje osobie uzależnionej szansę na odzyskanie kontroli nad swoim życiem i powrót do radości.

Z każdego, nawet najtrudniejszego miejsca swojego życia, można odnaleźć Drogę Powrotną, drogę do zdrowia i prawdziwego siebie.

Umów się na konsultację. Zapraszamy do naszego ośrodka leczenia alkoholizmu we Wrocławiu. Nie pozwól, żeby choroba sprawowała nad Tobą kontrolę.