Leczenie uzależnienia od leków

Wiemy, że podczas terapii, pacjenci mogą zmagać się z różymi trudnościami, dlatego każdemu z nich gwarantujemy wsparcie przez pełną dobę, podczas całgo pobytu. Wierzymy również, że każdy jest w stanie zmienić swoje życie i pokonać nałóg, jeśli będzie miał odpowiednią motywację i wsparcie innych osób. Program terapeutyczny, obejmuje również 2 sesje rodzinne, których celem jest pomoc członkom rodziny chorego, w zrozumieniu istoty choroby ich bliskiego. zmotywować i nauczyć naszych pacjentów życia  dbania o własne zdrowie.

Lekomania:

Każdy z nas przynajmniej raz w życiu stosował jakiś lek, substancję chemiczną (naturalną bądź syntetyczną), która w odpowiedniej postacji farmaceutycznej (tabletki, roztwór do wstrzykiwań, wziewnej itp.) jest wprowadzana do naszego organizmu i wywiera na niego wpływ, mający na celu zapobieganie i leczenie chorób.

Są również leki, które mogą powodować uzależnienie. Długotrwałe stosowanie niektórych substancji (benzodiazepiny, barbiturany, niektóre leki przeciwbólowe) doprowadza do wytworzenia się zależności naszego organizmu od przyjmowanej substAnancji. Najczęściej i najszybciej, pojawia się zależność psychiczna, chory ma nieodpartą chęć i potrzebę przyjmowania leku. Z czasem występuje także zależność fizyczna, objawiająca się zachwianiem funkcjonowania organizmu, wystąpieniem objawów abstynencyjnych, charakterystycznych dla danej substancji przy odstawieniu, bądź zmniejszeniu dawkowania leku.

Osoby uzależnione od leków, odczuwają silną potrzebę przyjmowania go. Często towarzyszy im uczucie rozbicia, niepokoju i wrażenie, że bez tego właśnie leku, nie będą w stanie sobie dzisiaj poradzić. Znajdują wiele argumentów przemawiających za tym, że potrzebują zażyć lek, nawet jeśli poprzedniego dnia planowali tego nie robić.

Większość leków jest dostępna tylko na receptę. Dosyć często spotyka się, że osoby uzależnione chodzą do różnych lekarzy, żeby zdobyć receptę na lek, od którego stały się zależne. Zdarza się także, że fałszują recepty, podczas wizyty u lekarza wyolbrzymiają swoje objawy, by zwiększyć szansę na otrzymanie leku, mogą twierdzić również, że tylko ten lek jest skuteczny przy ich dolegliwościach. Jednym z typowych zachowań lekomanów jest gromadzenie zapasów “na wszelki wypadek” lub wiedzą już, że bez tego leku będą się źle czuć – pojawią się nieprzyjemne skutki odstawienia lub zmniejszenia dawki.

Osoby cierpiące z powodu lekomanii, przez długi czas nie potrafią dostrzec, że coś się z nimi dzieje. Argumentem utrudniającym podjęcie decyzji o rozpoczęciu leczenia i przyjęcie do wiadomości, że problem istnieje, może być to, że większość z tych leków jest zlecana przez lekarzy i niejednokrotnie zdarza się, że czas leczenia jest przedłużany (nie zawsze zgodnie z zaleceniami). W związku z tym, że leki są zdobywane “legalnie”, przepisane przez fachowca, pojawiają się usprawiedliwienia odwracające uwagę od pierwszych sygnałów sugerujących problem. Zazwyczaj, osoby cierpiące z powodu uzależnia od leków, zaczynają szukać pomocy dopiero wtedy, gdy pojawiają się bardzo negatywne skutki ich choroby, gdy leki przejmują kontrolę nad ich życiem. Niezależnie od momentu, w którym uzależnieni zaczną poszukiwać wsparcia, zawsze jest szansa

Z każdego, nawet najtrudniejszego miejsca swojego życia, można odnaleźć Drogę Powrotną, drogę do zdrowia i prawdziwego siebie. Leczenie uzależnienia od leków naszym ośrodku we wrocławiu to program mający na celu na powrót do zdrowia i odzyskanie radości z życia, która znika praktycznie zawsze, wraz z postępowaniem choroby.

Umów się na konsultację, nie pozwól, żeby choroba sprawowała nad Tobą kontrolę.