Detoks narkotykowy

Proces detoksykacji z narkotyków ma na celu przerwanie ciągu i usunięcie toksyn, które nagromadziły się w organizmie na skutek zażywania jednej bądź kilku substancji. Odtrucie organizmu z narkotyków ma pomóc zredukować nieprzyjemne doznania fizyczne i psychiczne, występujące w zespole odstawiennym. W tym celu lekarz dobiera odpowiednie środki, łagodzące objawy odstawienia substancji. Dodatkowo, w zależności od stanu pacjenta, podawane są płyny, które mogą nieznacznie przyspieszyć usunięcie toksyn z organizmu osoby uzależnionej.

Pacjent po przebytym detoksie narkotykowym, powoli wraca do kondycji fizycznej, objawy zespołu odstawiennego ustępują. Pełną szansę na odzyskanie kontroli nad swoim życiem daje terapia narkomanii.

Jak odtrucie wygląda u nas?

Przed przystąpieniem do procesu leczenia, pacjent jest dokładnie badamy przez lekarza psychiatrę. Lekarz ocenia ogólną kondycję chorego – jego stan psychiczny i fizyczny. Takie badanie pacjenta jest uzupełniane o odpowiednią diagnostykę laboratoryjną dlatego, lekarz jest w stanie dokładniej dobrać leczenie do stanu chorego oraz wykluczyć ewentualne zagrożenie dla zycia lub zdrowia chorego.

Zadbaliśmy o to, by pacjenci mogli podczas leczenia przebywać w wygodnych i bezpiecznych warunkach. Oferujemy całodobową opiekę pielęgniarek mających duże doświadczenie w pracy, również z osobami uzależnionymi. Istnieje możliwość skorzystania z dodatkowej konsultacji z lekarzem internistą. W trakcie pobytu na detoksie narkotykowym, pacjent może liczyć również na wsparcie psychologa lub terapeuty.

Naszym pacjentom zapewniamy pełną dyskrecję i anonimowość.

Sam detoks narkotykowy nie jest rozwiązaniem na pokonanie nałogu – tylko odpowiednio dobrane leczenie i regularne wizyty u terapeuty umożliwiają wyjście z choroby.