Detoks narkotykowy

Proces detoksykacji z narkotyków ma na celu przerwanie ciągu i usunięcie toksyn, które nagromadziły się w organizmie na skutek zażywania jednej bądź kilku substancji. Odtrucie organizmu z narkotyków ma pomóc zredukować nieprzyjemne doznania fizyczne i psychiczne, występujące w zespole odstawiennym. W tym celu lekarz dobiera odpowiednie leki, łagodzące objawy odstawienia substancji. Dodatkowo, w zależności od stanu pacjenta, podawane są płyny, które mogą nieznacznie przyspieszyć usunięcie toksyn z organizmu osoby uzależnionej.

Pacjent po przebytym detoksie, powoli wraca do kondycji fizycznej, objawy zespołu odstawiennego ustępują. Szansę na odzyskanie kontroli nad życiem, daje terapia.

Jak odtrucie wygląda u nas?

Przed przystąpieniem do procesu leczenia, pacjent jest dokładnie badamy przez lekarza psychiatrę. Lekarz ocenia ogólną kondycję chorego – jego stan psychiczny i somatyczny. Dodatkowo, badanie pacjenta jest uzupełniane o diagnostykę laboratoryjną dzięki czemu, lekarz jest w stanie dokładniej dobrać leczenie do stanu chorego i przy okazji wykluczyć zagrożenie życia lub zdrowia chorego.

Zadbaliśmy o to, by pacjenci mogli podczas leczenia przebywać w komfortowych i bezpiecznych warunkiach. Zapewniamy całodobową opiekę pielęgniarek posiadających wieloletnie doświadczenie w pracy, również z osobami uzależnionymi. Istnieje możliwość skorzystania z dodatkowej konsultacji z lekarzem internistą. W trakcie pobytu, pacjent może liczyć również na wsparcie psychologa lub terapeuty.

Naszym pacjentom zapewniamy pełną dyskrecję i anonimowość.

Sam detoks nie gwarantuje wygrania z nałogiem, tylko dzięki specjalistycznemu leczeniu i pracy z terapeutami, osoba uzależniona ma szansę pokonać swoją chorobę.