Detoks lekowy

Proces detoksykacji z leków ma na celu oczyszczenie organizmu z przyjmowanych długotrwale i często w nadmiarze leków. Polega na powolnym usuwaniu toksyn, które nagromadziły się w organizmie na skutek zażywania jednego bądź kilku różnych leków. Najczęściej są to leki, przeciwbólowe, psychotropowe, nasenne. Odtrucie organizmu z leków polega na stopniowym zmniejszaniu ich dawki. Detoks ma również pomóc w zredukowaniu nieprzyjemnych doznań fizycznych i psychicznych, które mogą wystapić w zespole odstawiennym. Zespół odstawienny będzie inny dla środków psychotropowych, inny dla nasennych a jeszcze inaczej będzie przebiegał przy odtruciu z leków przeciwbólowych. Aby pomóc pacjentowi przejść przez leczenie komfortowo i bezpiecznie, lekarz dobiera odpowiednie, inne leki, łagodzące objawy odstawienia substancji. Dodatkowo, w zależności od stanu pacjenta, podawane są płyny, które mogą nieznacznie przyspieszyć usunięcie toksyn z organizmu osoby uzależnionej (jest to również zależne od przyjmowanej substancji).

Pacjent po przebytym detoksie uzyskuje poprawę w ogólnym samopoczuciu, objawy zespołu odstawiennego ustępują. Jednak szansę na odzyskanie kontroli nad życiem, daje dopiero terapia.

Jak detoks lekowy wygląda w naszym ośrodku we Wrocławiu?”

Przed przystąpieniem do procesu leczenia, pacjent jest dokładnie badamy przez lekarza psychiatrę. Lekarz ocenia ogólną kondycję chorego – jego stan psychiczny i somatyczny. Dodatkowo, badanie pacjenta jest uzupełniane o diagnostykę laboratoryjną dzięki czemu, lekarz jest w stanie dokładniej dobrać leczenie do stanu chorego i przy okazji wykluczyć zagrożenie życia lub zdrowia chorego.

Zadbaliśmy o to, by pacjenci mogli podczas leczenia przebywać w komfortowych i bezpiecznych warunkiach. Zapewniamy całodobową opiekę pielęgniarek posiadających wieloletnie doświadczenie w pracy, również z osobami uzależnionymi. Istnieje możliwość skorzystania z dodatkowej konsultacji z lekarzem internistą. Pacjent poddany detoksowi lekowemu w naszym ośrodku we Wrocławiu może liczyć również na wsparcie psychologa lub terapeuty.

Naszym pacjentom zapewniamy pełną dyskrecję i anonimowość.

Sam detoks nie gwarantuje wygrania z nałogiem, tylko dzięki specjalistycznemu leczeniu i pracy z terapeutami, osoba uzależniona ma szansę pokonać swoją chorobę